hr-blog

معرفی بهترین مطالب در سطح وب

hr-blog

معرفی بهترین مطالب در سطح وب

اطلاعات لوله مانیسمان

ضخامت لوله مانیسمان

برای بیان ضخامت لوله مانیسمان از کلمه “رده” استفاده می‌شود. واژه رده که با نام sch نیز شناخته می‌شود، همواره به همراه عدد یا واژه ای بیان می‌شود که با رجوع به استاندارد ASME B36.10  (مرجع تمام استانداردهای لوله) می‌توان ضخامت لوله بدون درز را بر اساس میلی‌متر استخراج نمود.

لوله مانیسمان در رده های زیر تولید می شود:

  • رده 20
  • رده 40
  • رده 60
  • رده 80
  • رده 120
  • رده 160

طول لوله مانیسمان

برش‌هایی که در کارخانه انجام می‌شود خیلی دقیق نیست اما حدود طول لوله‌ها به شرح ذیل می‌باشد:

  • طول تصادفی منفرد چیزی حدود ۵ الی ۷ متر است
  • طول تصادفی دوبل چیزی حدود ۱۱ الی ۱۳ متر است

انتهای لوله مانیسمان

برای انتهای لوله سه استاندارد متداول وجود دارد:

۱- انتهای ساده (PE)

۲- انتهای حدیده شده (TE)

۳- انتهای تراشیده شده با شکل اُریب (BE)

انتهای ساده معمولاً برای لوله مانیسمان با قطر کم استفاده می‌شود. این نوع لوله‌ها معمولاً با ترکیب فلنج‌های اسلیپون (Slip On) و اتصالات و فلنج‌های ساکِت وِلد استفاده می‌شود.

مقاومت بالا

لوله مانیسمان بدون درز است در نتیجه در حین نقل و انتقال سیالات، به دلیل استحکام و دوام بالایی که دارد، در برابر فشارهای بسیار بالا مقاوم است. هیچ‌گونه جوشی روی لوله مشاهده نمی‌شود و این امر یکی از بارزترین مزیت‌های آن محسوب می‌شود.

قطر کم

به دلیل سبک تولید متفاوت، لوله مانیسمان عموماً با قطر کم تولید می شود زیرا لوله‌هایی که قطر بیشتری دارند، هزینه تمام شده بالاتری را به مصرف‌کننده و تولیدکننده تحمیل می‌کنند.

محصولی گران

 پروسه تولید این محصول بسیار متفاوت‌تر از سایر لوله‌های کاربردی دیگر دنبال می‌شود و این امر نیز در قیمت تمام شده آن تأثیر مستقیم دارد. به نوعی می‌توان گفت که در رده محصولات گران قیمت بازار لوله جای گرفته است. 

برای خرید لوله مانیسمان و بررسی سایر ویژگی های آن وارد لینک لوله مانیسمان شوید تا شما را به سایت الوآهن انتقال دهد. سایت الو آهن تمام سایز های لوله مانیسمان را با بهترین قیمت ممکن در بازار به فروش میرساند. همچنین شما می توانید لیست قیمت لوله مانیسمان را در سایت الو آهن مشاهده کنید.

موارد کاربرد لوله مانیسمان

موارد کاربرد لوله مانیسمان

قبل از بررسی انواع کاربرد لوله مانیسمان لازم میدانم نگاهی به تاریخچه و تعریف لوله های مانیسمان داشته باشیم. لوله مانیسمان برای اولین بار توسط برادران مانیسمان اختراع شد و علت این نام‌گذاری نیز همین است.

کاربرد لوله مانیسمان

کاربرد لوله مانیسمان

در میان لوله‌های موجود در بازار لوله‌های بدون درز اهمیت و کاربرد بسیاری دارند. این نوع از لوله‌ها روش ساخت ویژه خود را دارند و به دلیل نبود درز در آن‌ها، در صنایع حساس به‌کاربرده می‌شوند.

در صنعت، لوله‌های مختلف اعم از لوله‌های فولادی، لوله‌های ضدزنگ (استنلس استیل)، لوله آلیاژ و لوله بویلر وجود دارد. لوله مانیسمان که به آن لوله بدون درز نیز گفته می‌شود لوله‌ای است که روش تولید و ساخت آن به نحوی است که بدنه‌ای یکدست و بدون درز دارد و هیچ نوع جوش‌کاری بر روی آن صورت نگرفته است.

لوله مانیسمان، نوعی لوله فولادی بدون درز است که در صنایع برای نصب در سیستم‌های لوله‌کشی و تأسیسات مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای تولید لوله مانیسمان بر خلاف سایر انواع لوله فلزی و لوله های فولادی درزدار، از روش جوشکاری استفاده نمی‌شود.

تولید این لوله ها به شیوه مخصوصی در کارخانه انجام می‌شود. این دسته از لوله های فولادی کاربردهای وسیعی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی دارند.

برای مطالعه ادامه مقاله کاربرد لوله مانیسمان به سایت الو آهن نمایندگی تاسیسات برتر مراجعه کنید.

برای تاسیسات ساختمانی خود از کدام لوله های تاسیساتی استفاده کنیم؟

برای تاسیسات ساختمانی خود از کدام لوله های تاسیساتی استفاده کنیم؟

یکی از المان‌های اساسی که در ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند، لوله های تاسیساتی هستند. همان‌طور که میدانید استفاده از لوله های تاسیساتی به منظور انتقال سیالات و گاز صورت می‌گیرد. آنچه که در تقسیم‌بندی لوله های تاسیساتی نقش دارد، جنس لوله می‌باشد.

ساخت لوله‌ها با در نظر گرفتن استانداردهای لازم صورت می‌گیرد. آنچه که در تعریف استاندارد برای ساخت لوله های تاسیساتی نقش دارد، شرایطی هم چون دما، فشار، رنگ، سایز و غیره می‌باشد. علاوه بر جنس لوله ها و مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها، کاربرد لوله نیز می‌تواند در تقسیم‌بندی آن نقش داشته باشد. برای آشنایی با انواع لوله‌ها و مقایسه انواع لوله های تاسیساتی، در ادامه  با ما همراه باشید.

انواع لوله های تاسیساتی

همان‌گونه که در بالا اشاره شد، لوله ‌های تاسیساتی بر اساس جنس و مواد سازنده آن‌ها به انواع مختلفی تقسیم‌بندی شده و شامل موارد زیر می‌باشند:

  1. لوله های تاسیساتی فلزی
  2. لوله های تاسیساتی غیر فلزی

در ادامه به بیان توضیحات بیشتر در مورد هر یک می‌پردازیم.

برای مطالعه ادامه مقاله لوله های تاسیساتی به سایت الو آهن نمایندگی برتر تاسیسات مراجعه کنید.

آشنایی با لوله کشی آتش نشانی

آشنایی با لوله کشی آتش نشانی

لوله کشی آتش نشانی ساختمان، طراحی و اجرای لوله کشی آب آتش نشانی ساختمان مجموعه اقداماتی است که برای مقابله با حریق انجام می‌شود. طراحی و اجرای تأسیسات آتش نشانی هر ساختمان متناسب با شرایط هر ساختمان انجام می‌شود.

در زمان آتش‌سوزی برای کاهش خسارات ناشی از آتش‌سوزی، مهار به موقع، جلوگیری از پیشروی آتش و به حداقل رساندن ضررهای ناشی از حریق از سیستم اطفاء حریق استفاده می‌شود. در این مقاله به معرفی و بررسی ل.له کشی آتش نشانی در یک ساختمان می‌پردازیم.

انواع لوله کشی آتش نشانی

لوله کشی آتش نشانی به روش خشک:

این لوله کشی آتش نشانی دارای لوله های خشک می‌باشد و آبی در آن وجود ندارد. منبع آب مورد نیاز در لوله کشی این سیستم‌ها و یا قرقره آتش نشانی، از منابع آب ساختمان تأمین نمی‌شود. این سیستم از درب ورودی ساختمان شروع شده و دارای انشعاباتی برای وصل کردن شیلنگ و کم و زیاد کردن آب در طبقات مختلف ساختمان است؛ که در زمان اطفاء حریق عملیات آتش نشانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و عملیات اطفا را ساده و مؤثرتر می‌کند.

در زمان آتش‌سوزی با اتصال شلنگ‌های ماشین آتش نشانی به شیر ورودی درب، آب سیستم تأمین شده و آب از طریق انشعابات وارد طبقات مختلف ساختمان می‌شود. در دو طرف جعبه آتش نشانی 4 سوراخ در بالا و پایین جعبه وجود دارد، معمولاً سوراخ بالا مربوط به لوله کشی آتش نشانی خشک می‌باشد.

برای مطالعه ادامه مقاله لوله کشی آتش نشانی به سایت الو آهن نمایندگی تاسیسات مراجعه کنید.