hr-blog

معرفی بهترین مطالب در سطح وب

hr-blog

معرفی بهترین مطالب در سطح وب

مقایسه ورق روغنی با ورق اسیدشویی

ورق اسید شویی و  ورق روغنی

Millennium Metals تامین کننده ورق های اسید شویی و روغنی نورد گرم یا ورق های HRPO می باشد. برای کاربردهایی که سطح تمیزتری مورد نظر است، برخلاف فولاد نورد گرم اولیه، ورق های اسید شویی بهترین گزینه هستند.


ورق فولادی اسید شویی و روغنی نورد گرم بر خلاف فولاد نورد گرم دارای سطحی مقاوم در برابر زنگ زدگی بوده و عاری از عیوب سطحی مانند رسوب می باشد. پس از پردازش و سرد شدن فولاد، فولاد را با استفاده از یک پاک کننده سطح تمیز می کنند، در اسید اسید شویی می کنند، آبکشی می کنند و سپس در لایه ای از روغن می پوشانند. فرایند اسید شویی و روغن کاری باعث افزایش دوام، افزایش طول عمر فولاد و همچنین جلوگیری از عیوب آینده مانند زنگ زدگی می شود.


نمرات مشترک

CQ/CSB/1010

A36

A572-50

صفحه کف

نمرات غیر معمول نیز در صورت درخواست مشتری در دسترس هستند.


برنامه های کاربردی

ورق های فولادی تخت اسید شویی در فرآیندهای سوزاندن ورق و برش پلاسما برای ساخت اجزای دقیق تر از فولاد رایج هستند. همچنین برای خواسته های پیچیده تر یا ساختاری به خوبی کار می کند. ورق HRPO در کاربردهای مختلفی استفاده می شود، مانند:

ساخت و ساز

لوله و لوله

لوازم خانگی

سیستم های قفسه صنعتی


ورق فولادی A1008 CR

ورق فولادی A1008 (AISI 1008) نورد سرد (CR) شکل پذیری بهتری نسبت به ورق نورد گرم نشان می دهد. ASTM A1008 CR با بازپخت و نورد حرارتی ورق های فولادی نورد گرم تولید می شود. این فرآیند شکل پذیری، بهبود بافت سطح و صافی را فراهم می کند.

آلرو ورق کربن ASTM A1008 CR (نورد سرد) CS (فولاد تجاری) نوع B را در اختیار دارد.


خواص ورق فولادی A1008

A1008 یک مشخصات استاندارد برای فولاد کربنی نورد سرد است. فرآیند نورد سرد ورق یک سطح صاف ایجاد می کند که معمولاً برای جلوگیری از ایجاد زنگ زدگی سطح روغن کاری می شود. در مقایسه با فولاد نورد گرم، A1008 به دلیل داشتن جوش پذیری و شکل پذیری عالی شناخته شده است. فرآیند نورد سرد همچنین ویژگی های کشش و ریسندگی خوب و ورق فولادی را ایجاد می کند که در اکثر گزینه های رایج پردازش فولاد به خوبی کار می کند.


کاربردهای معمولی ورق کربن A1008

از آنجایی که ورق فولادی یک ماده بادوام و همه کاره است، در طیف گسترده ای از سازه ها و کاربردها از جمله ساخت و ساز، قاب بندی، کانال کشی، قاب بندی ماشین آلات و بسیاری از کاربردهای صنعتی دیگر استفاده می شود.


به عنوان یک ماده، A1008 معمولاً در برنامه هایی استفاده می شود که به دلیل احتمال پیری در معرض عناصر قرار نمی گیرد. سطح معمولاً برای کمک به کاهش پیری روغن کاری می شود. ورق نورد سرد اغلب برای کاربردهایی مانند تخت کامیون، پشتی کابین کامیون و مناطقی که در معرض عناصری که به استحکام نیاز ندارند، انتخاب می شود.

A1008 معمولاً برای برآوردن نیازهای شیمی به جای نیازهای فیزیکی خریداری می شود. به همین دلیل، خواص فیزیکی معمولاً ارائه نمی شود مگر اینکه قبل از تولید درخواست شود. هر ماده ای را می توان پس از تولید به شخص ثالث فرستاد تا از نظر خواص فیزیکی آزمایش شود.


درباره ورق روغنی

ورق روغنی یک روش پردازش است که فلز را از طریق غلتک ها در دماهای کمتر از دمای تبلور مجدد مواد فشار می دهد. این فرآیند استحکام تسلیم و سختی فولاد را افزایش می‌دهد، گاهی اوقات بسته به فرآیندهای خاص مورد استفاده تا 20٪. همچنین می تواند اندازه دانه فلز را کاهش دهد، سطح آن را بهبود بخشد و تحمل های محکم تری را حفظ کند. با نگه داشتن مواد در زیر دمای تبلور مجدد، فلز انعطاف پذیری کمتری پیدا می کند و نورد سرد را به فرآیندی پر زحمت تبدیل می کند. همچنین می تواند ورق های نازک تری نسبت به نورد گرم تولید کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد