hr-blog

معرفی بهترین مطالب در سطح وب

hr-blog

معرفی بهترین مطالب در سطح وب

فولاد ضد زنگ رنگی PVD چیست؟

فولاد ضد زنگ رنگی PVD چیست؟

روش‌های زیادی برای رنگ‌آمیزی فلزات وجود دارد، اما فرآیند رنگ‌آمیزی فولاد ضد زنگ که به نام PVD - Physical Vapor Deposition شناخته می‌شود، در صورتی که به درستی انجام شود، تا حد زیادی سخت‌ترین و طولانی‌ترین روش موجود امروزی است. این امر با قرار دادن محصول در یک محفظه خلاء و حرارت دادن ترکیبات اختصاصی فلزات و ترکیبات که باعث تبخیر آنها می شود و کشیدن آنها در سراسر محفظه با آهنربا برای ایجاد یک پوشش یکنواخت و فوق العاده سخت بر روی محصول تحت پوشش حاصل می شود. این یک توضیح بسیار اساسی از PVD است. انجام صحیح آن بسیار دشوار است و تجربه لازم است.


شما نمی توانید تفاوت بین یک محصول PVD با کیفیت پایین و یک محصول PVD با کیفیت بالا را تا زمانی که در این زمینه نصب نشده است تشخیص دهید. در آن مرحله، برای جستجوی راه حل مناسب خیلی دیر است. رهبر بازار PVD امروز دو سنگ فولاد است و ما خوشحالیم که می توانیم محصول آنها را در آمریکای شمالی نمایندگی کنیم. اگر چیزی تغییر کند، شما اولین کسی خواهید بود که می دانید زیرا ما محصولات و راه حل هایی را ارائه می دهیم که در پروژه ها و/یا محصولات خود استفاده می کنیم.


مواد موجود برای فولاد ضد زنگ رنگی

فولاد ضد زنگ رنگی Double Stone در فولاد ضد زنگ 304 و 316 موجود است و روکش جذابی را برای محیط های عمومی (304ss) و محیط های خشن (316ss) ارائه می دهد. عملیات سطح PVD (رسوب بخار فیزیکی) کاملاً بادوام است و در واقع سخت تر از خود سطح فولاد ضد زنگ است. این عالی به نظر می رسد، اما سوء تفاهم نکنید. از مزایای آن می توان به روکش مقاوم تر در برابر ضربه و خش اشاره کرد، اما ضد گلوله نیست. بنابراین انتظار نداشته باشید که پوشش PVD هنگامی که یک برس سیمی را به سمت آن می برید، سالم بماند. با این حال، بسیار برتر از سطوح رنگی، سیاه یا خاکستری موجود در بازار امروز است، چه رنگ‌آمیزی شده باشد و چه رنگ‌آمیزی، و Double Stone استانداردی است که سایر تولیدکنندگان با آن اندازه‌گیری می‌شوند.


برای خرید انواع ورق فولادی از جمله خرید ورق سیاه به سایت آهن مارت مراجعه کنید.


قابلیت اطمینان طولانی مدت رنگ PVD:

فولاد ضد زنگ با روکش PVD برای استفاده در فضای داخلی و خارجی بسیار عالی است زیرا رنگ را در طول سالیان متمادی حفظ می کند و در صورت قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش تغییر رنگ نمی دهد، اگر به درستی انجام شود. همچنین به عنوان یک پوشش ثانویه نسبت به فولاد ضد زنگ بسیار عالی است زیرا مواد شیمیایی و شوینده ها معمولاً روی پرداخت تأثیر نمی گذارند. پوشش ضد اثر انگشت موجود بسیار آسان تمیز می شود و برای مناطق مستعد گرافیتی فوق العاده است زیرا آبگریز است و رنگ آمیزی یا رنگ آمیزی روی آن دشوار است.


دابل استون یکی از معدود شرکت هایی است که مایل به ضمانت فولاد ضد زنگ PVD خود است و تا 30 سال ضمانت ارائه می دهد. البته، شما باید خرید، ساخت و نصب محصول را مستند کنید تا اطمینان حاصل کنید که زنجیره تامین پس از خرید از JTC Metals دست نخورده باقی می ماند. با این حال، طولانی و کوتاه این است که شما به عنوان یک معمار، سازنده، پیمانکار، مالک پروژه یا کاربر نهایی می‌توانید مطمئن باشید که بهترین محصول موجود را دریافت می‌کنید و نیازی به تماس مجدد با ما برای بازسازی، مسائل رنگی ندارید. و غیره.


پیامدهای محیطی فولاد ضد زنگ با روکش PVD

فرآیند پوشش دهی به خودی خود اثرات زیست محیطی بسیار کمتری نسبت به هر فرآیند غوطه وری، آبکاری، گالوانیزه یا پوشش مایع دارد و هیچ ماده شیمیایی سمی برای نگرانی یا تمیز کردن وجود ندارد. با ورود فناوری جدیدتر PVD به بازار امروز از طریق Double Stone، در نهایت یک راه حل رنگ آمیزی برای فولاد ضد زنگ وجود دارد که می تواند جایگزین هر نوع دیگری شود، با نتایج برتر که در واقع می تواند تضمین شود.


ساخت و نصب فولاد ضد زنگ PVD

ما سوالات زیادی در مورد محدودیت های ساخت فولاد ضد زنگ PVD دریافت کرده ایم و تجربیات خود را در اینجا آورده ایم. اگر موردی وجود دارد که در اینجا به آن پرداخته نشده است، لطفاً به ما اطلاع دهید. ما خدمات ساخت را برای پروژه های ساختمانی و کاربردهای تجاری و صنعتی ارائه می دهیم. در صفحه تماس با ما در مورد پروژه و/یا شرایط شغلی خود به ما اطلاع دهید.


مقاومت در برابر ضربه و خراش:

پوشش PVD از خود سطح فولاد ضد زنگ سخت تر است و مقاومت در برابر خراش و سایش را افزایش می دهد. نتیجه نهایی محصولی است که به خوبی در برابر سایش عمومی از تمیز کردن، لباس، کفش، چمدان، تعامل انسانی و غیره مقاومت می‌کند. ضربه زدن چرخ ها به آن، خراش شدید ناشی از لنت های تمیز کردن، یا هر گونه ساییدگی و/یا ضربه ای که دیگر مواد نهایی را نیز تحت تاثیر قرار نمی دهید. اگر از آن در برنامه هایی استفاده می کنید که برای آنها در نظر گرفته شده است، منتظر چندین دهه خدمات باشید. اگر مطمئن نیستید، لطفا بپرسید.


پوشش AF:

پوشش AF (ضد اثر انگشت) نیز PVD است و تنها در نوع خود است. تمیز کردن آن آسان است و برای کاربردهایی مانند پشت پاشیدن، پارتیشن، پوشش دیوار، لوازم خانگی، روکش دیوار خارجی، کاربردهای معماری داخلی و مناطق مستعد گرافیتی مناسب است. اگر می‌خواهید از فولاد ضد زنگ PVD در برنامه‌ای استفاده کنید که به نوعی عملیات سطحی مورد نیاز است، لطفاً به خاطر داشته باشید که AF d نیست.


خم شدن:

شما می توانید ضد زنگ را بدون هیچ مشکلی خم کنید. پوشش PVD پوسته پوسته نمی شود، ترک نمی خورد یا هیچ گونه نقصی را نشان نمی دهد. زوایای 0-180 درجه را تشکیل داده ایم و فولاد ضد زنگ رنگی و مشکی حاشیه دار داریم. سجاف یک سجاف باز و قطره اشکی بود و هیچ نقصی در سطح فلز وجود نداشت و رنگبندی ثابت بود.


جوشکاری:

در حالی که مطمئناً می توانید فولاد ضد زنگ رنگی و/یا سیاه را جوش دهید، نمی توانید جوش را آسیاب یا صیقل دهید. اگر کاملا اصرار به جوشکاری دارید، هدف این است که از داخل یک گوشه یا از طرفی که دیده نمی شود، جوش لیزری انجام شود. اگر این امکان پذیر نیست، یک جوش بسیار ظریف بدون میله یا سیم پرکننده را هدف قرار دهید. البته این به معنای داشتن قطعاتی است که بسیار محکم هستند


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد