hr-blog

معرفی بهترین مطالب در سطح وب

hr-blog

معرفی بهترین مطالب در سطح وب

همه چیز در مورد رادیاتور استیل

رادیاتور استیل

با انتخاب دستگاه ها برای سیستم گرمایش یک خانه یا آپارتمان خصوصی، صاحبان اغلب در وضعیت بن بست قرار می گیرند و گم می شوند و با مجموعه عظیمی از دستگاه ها روبرو می شوند. از این گذشته ، عناصر به درستی انتخاب شده سیستم گرمایش نه تنها تعهد طولانی مدت آن است ، بلکه حداکثر انتقال حرارت را نیز به همراه دارد.

رادیاتور استیل پنلی گرمایش - اختراع پایان قرن گذشته که با فناوری های تولید ورق های فولادی، جوشکاری، رنگ آمیزی در تلاش برای ایجاد رادیاتورهای گرمایشی که ویژگی های بالاتری نسبت به باتری های چدنی دارند، ترویج شد.

در تولید رادیاتور استیل پنلی برای گرمایش هیچ چیز پیچیده ای وجود ندارد. در اصل پانل هایی از ورق های فولادی به ضخامت 1.25 میلیمتر مهر و موم شده اند. در همان زمان، کنوکتورهای فولادی به شکل P شکل 0.3-0.5 میلی متر تولید می شود. پانل های آماده با جوش غلتکی جوش داده می شوند و کنوکتورها قبلاً به آنها جوش داده شده اند. 

گرمایش دارای صدها یا حتی هزاران مورد است، به فضای ذخیره سازی عظیمی نیاز دارد که فقط شرکت های بزرگ می توانند از عهده آن برآیند. علاوه بر این، سازمان های نمایندگی و شبکه توزیع به منابع مالی، مادی و انسانی قابل توجهی نیاز دارند.


مزایا و معایب رادیاتور استیل

هر محصولی صرف نظر از هدفش، دارای مزایا و معایبی است که در مقایسه با آن ها آموخته می شود. رادیاتور استیل، در مقابل، ساختاری یکپارچه دارند که می تواند مزایای زیادی نسبت به نوع پانل دیگر داشته باشد، اما معایبی نیز دارد.


فواید رادیاتور استیل


طراحی باتری کل نگر

رادیاتور استیل پنلی پس از خرید کاملا آماده بهره برداری است و فقط باید به لوله ها متصل شود. مانند سایر رادیاتورها، نیازی به اضافه یا کم کردن مقاطع نیست. همچنین این مزیت - یکپارچگی - به یک نقطه ضعف تبدیل می شود: در صورت نشتی، نمی توانید فقط بخش را مانند باتری های باقی مانده جایگزین کنید، بلکه باید کل پانل را تغییر دهید.


زیبایی شناسی

بسیاری توجه دارند که باتری های نوع پانل بهتر از مسکن مدرن هستند، اما این موضوع به سلیقه همه افراد بستگی دارد. اگر محصول را زیر رنگ اتاق یا پرده ها رنگ کنید، رادیاتور استیل پنلی به طور کلی محجوب می شود. تعداد زیادی رادیاتور استیل پنلی فولادی با نوع پایین تولید می شود که به شما امکان می دهد لوله ها را پنهان کنید.


اتلاف حرارت بالا

وجود کنوکتورها رادیاتور استیل برای گرمایش را به طور کلی در انتقال حرارت ایده آل می کند.


صرفه جویی در

همه نمی توانند از یک نوع سیستم گرمایشی با بودجه بالا برای یک خانه خصوصی استفاده کنند، و در این مورد رادیاتورهای پانل فولادی - یک راه حل عالی. اینرسی کم در ارتباط با ترموستات رادیاتور اجازه می دهد تا 40 درصد از حامل های انرژی صرفه جویی شود.


معایب رادیاتور استیل


خورنده

در صورت عدم رعایت شرایط عملیاتی، به عنوان مثال، کار با یک خنک کننده بی کیفیت، رادیاتورهای پانل فولادی می توانند به اندازه کافی سریع باشند. وجود هوا در سیستم، مقدار pH مناسب نیست، نزول سالانه مایع خنک کننده - در این حالت رادیاتورها برای مدت طولانی دوام نمی آورند.


مقاومت کم در برابر چکش های آبی

چکش های آبی در سیستم های گرمایشی بسته در خانه های شخصی اتفاق نمی افتد، بلکه فقط در شبکه های خانه باز رخ می دهد. اما برای ایمنی، اگر باتری ها در آپارتمان نصب می شوند، ارزش دارد که دستگاه ها را با نوعی دستگاه خاموش کننده ایمن کنید. مثلا کاهنده فشار.


حساس به حمل و نقل

هر نوع، حتی یک پانل فولادی کوچک، می تواند منجر به شکستگی و در نتیجه نشتی شود که منجر به عملکرد نامناسب کامل کل باتری می شود.


عملکرد و انواع رادیاتور استیل

اصولا رادیاتور استیل پنلی دارای مشخصات زیر هستند:

  • فشار کاری - تا 10 بار؛

  • فشار تست - 13 بار؛

  • دمای مایع خنک کننده تا 110 درجه سانتیگراد است.


رادیاتور استیل پنلی به انواع زیر تقسیم می شوند:


  • T 10 - تک ردیفی، بدون کنوکتور و روکش.

  • T 11 - تک ردیف با یک کنوکتور، بدون رنده بالایی.

  • T 20 - دو ردیف، بدون کنوکتور، با رنده خروجی هوا؛

  • T 21 - دو ردیفه، با یک باله کنوکتور و با یک پوشش بسته.

  • T 22 - دو ردیفه با دو باله کنوکتور و یک پوشش بسته.

  • T 30 - سه ردیف، بدون کنوکتور، در بالا با یک رنده پوشیده شده است.

  • T 33 - سه ردیف با سه کنوکتور و یک پوشش بسته.

  • تیپ 10 و 11 بدون همرفت تنها با گرم کردن هوا قادر به دفع گرما هستند.


پانل های تخت یا مهر شده، اندازه گیری ارتفاع - 200-900 میلی متر، طول - 400-3000 میلی متر.

Vogel Nut - تنها تولید کنندگان محصولات گرمایش عمودی با عرض 500-600 میلی متر و ارتفاع تا 2.6 متر، انواع 10، 20K هستند.

دو نوع وجود دارد: جانبی و پایینی، با از پیش تنظیم شیر ترموستاتیک.


تفاوت های اصلی بین انواع 11، 22 و 33

کنوکتور - "کویل" فولادی، واقع بین پانل های دستگاه گرمایش، که برای گرم کردن رادیاتور هوا طراحی شده است، که از کانال ها عبور می کند، زمان گرم شدن داشت.

هرچه هوا گرمتر باشد، راحت تر است. سرعت خروج آن از رادیاتور افزایش می یابد و اگر رادیاتور درست ساخته شده را از بالا بالا بیاورید، حرکت هوا را احساس خواهید کرد، گویی یک فن آن را از داخل می راند. به عنوان مثال باتری نوع 22 دارای دو کنوکتور است.

طبق استانداردهای بین المللی، تعیین نوع دستگاه گرمایش (به عنوان مثال، نوع 22) - مشخصات فنی آن: شکل اول - تعداد پانل های فولادی، و دوم - تعداد کنوکتورها. نوع 11 دارای یک پانل و یک کنوکتور، نوع 22 دارای دو پانل و دو کانوکتور، در حالی که نوع 33 به ترتیب دارای سه پانل و سه کنوکتور است.

تیپ 22 با دو پنل و دو کانوکتور، باله و پوشش بسته پرطرفدارترین و فروخته شده است. از آنجایی که نوع 22 توسط مصرف کننده به عنوان یک میانگین طلایی و با سطح بهینه نسبت قیمت / کیفیت درک می شود.

مدل های VK 11، VK 22، VK 33 نیز وجود دارد که در ضخامت محصول و ظرفیت متفاوت هستند، اما نام ها با رمزگشایی انواع 11، 22 و 33 مطابقت دارند.

عملکرد صحیح و انتخاب باتری برای سیستم گرمایش مناسب به ماندگاری بیشتر کمک می کند.

در یکی از مقالات ما که به رادیاتورهای آلومینیومی اختصاص داده شده است، اشاره کردیم که در کشورهای اتحادیه اروپا عملاً وسایل گرمایشی از این مواد تولید نمی شود (استثنا فقط ایتالیا است). البته ممکن است این سوال پیش بیاید که چرا؟ وقت آن است که به آن نیز پاسخ دهیم: زیرا اروپایی ها باتری های فولادی را ترجیح می دهند. در این مقاله سعی خواهیم کرد بفهمیم که آنها در چه چیزی بهتر هستند و در شرایط ما کجا می توان از آنها استفاده کرد.


انواع رادیاتور استیل پنلی

انواع رادیاتور استیل ممکن است بسته به روش تولید آنها به چهار گروه تقسیم شوند:

  • مقطعی

  • پانل؛

  • لوله ای؛

  • لایه لایه.

موضوع بررسی ما رادیاتور استیل پنلی به عنوان رایج ترین، با کیفیت ترین و نه چندان گران قیمت ترین وسایل گرمایشی خواهد بود.


رادیاتور استیل پنلی یک پانل مستطیلی مسطح است (این را از نامش انتظار می رفت)، جوش داده شده از فولاد با دیواره نازک و دارای کانال های عمودی برای جریان مایع خنک کننده در جلو و دنده های خاص U شکل در عقب. هدف از دنده های اضافی کاملاً واضح است: آنها سطح تماس محفظه را با هوای محیط افزایش می دهند و بنابراین امکان استفاده بهتر از نیروی حرارتی برای گرمایش را فراهم می کنند.

این طراحی به ما امکان می دهد اولین مزیت رادیاتور استیل پنلی را نسبت به آلومینیوم توجه کنیم: محفظه تخت نازک و عدم وجود عناصر اتصال بین بخش ها.


رادیاتور استیل پنلی در نسخه های مختلف موجود می باشند. تفاوت اصلی این است که چه قطعاتی و چه تعداد در آنها نصب شده است. می تواند تا سه پانل در عمق و تا سه ردیف باله (کانوکتور) وجود داشته باشد. هر نوع رادیاتور دارای نام خاص خود است که از دو رقم تشکیل شده است: رقم اول - تعداد پانل ها، دوم - تعداد کنوکتورها. به عنوان مثال، یک رادیاتور که در آن دو صفحه تخت شامل ساختارهای چند لایه در دو ردیف است، از نوع 22 خواهد بود. این رایج ترین نسخه باتری فولادی در حال حاضر است.

اغلب نوع باتری در نام آن آمده است، به عنوان مثال، RSV2-1 یک رادیاتور دو جداره تک ردیفه است.

یکی دیگر از ویژگی های طراحی این است که چه طرح های اتصال را می توان با این یا آن دستگاه استفاده کرد. رادیاتور استیل را می توان به سیم کشی پایین یا جانبی متصل کرد که هر مدل برای هر روشی طراحی شده است.


حامل حرارت

مشخصات اصلی هیدرودینامیکی اکثر رادیاتور استیل پنلی تقریباً یکسان است:

این پارامترها به وضوح به ما اجازه نمی دهند که باتری های فولادی را برای استفاده در شبکه های حرارت مرکزی توصیه کنیم. همانطور که می دانید فشار کاری در چنین شبکه ای نباید از 9 اتمسفر بیشتر شود، اما با چکش های آبی که اغلب در خانه های ما به دلیل راه اندازی نادرست سیستم اتفاق می افتد، می تواند به طور قابل توجهی از حداکثر بار فراتر رود. بنابراین بهتر است در این مورد ریسک نکنید، قیمت مشکل در هنگام شکستن باتری می تواند به طور قابل توجهی از اندازه پس انداز در هنگام خرید بیشتر باشد.

این نتیجه گیری توسط برخی از مسائل فنی مربوط به کیفیت مایع خنک کننده در شبکه های برق تأیید می شود. بنابراین، در ادامه، با توصیف این نوع وسایل گرمایشی، فرض می کنیم که منحصراً در یک سیستم خودمختار استفاده می شود.


ابعاد و قدرت

رادیاتورهای پانل فولادی طراحی بسیار جذابی دارند و وجود تغییرات متعدد در اندازه به شما امکان می دهد مدل مناسب را برای هر فضای داخلی و موجود انتخاب کنید. قاب تخت زیبا می تواند دارای ارتفاع 20 تا 90 میلی متر و طول آن از 40 سانتی متر تا 3 متر باشد.

قدرت حرارتی این دستگاه به اندازه و تعداد پنل های آن بستگی دارد. با توجه به هدایت حرارتی عالی فولاد و انتخاب بزرگ ابعاد مسکن، می توان با اطمینان گفت که چنین رادیاتوری می تواند تقریباً هر اتاق را گرم کند.


خوردگی و عمر مفید

همانطور که می دانید رادیاتورهای آلومینیومی به ترکیب مایع خنک کننده بسیار حساس هستند. امور برادران فولادی آنها چقدر بهتر (یا بدتر) است؟

همه چیز کمی بهتر است، اما دور از ایده آل است. باتری های فولادی با عناصر مسی سیستم گرمایش واکنش نشان نمی دهند، اما اگر در تابستان بدون مایع خنک کننده باشند، همچنان می توانند خورده شوند.


این دلیل دیگری است که آنها را نمی توان در خانه های چند طبقه استفاده کرد، جایی که در دوره پیشگیری، مایع خنک کننده ادغام می شود.

خوردگی همچنین توسط سنگ های کوچک، قطعات مقیاس و سایر ناخالصی های ساینده که همیشه در شبکه برق وجود دارند تسهیل می شود. هر رنگ یا ترکیبات محافظی که توسط تولید کنندگان استفاده می شود، تمرین نشان می دهد که آنها یک تا دو فصل خدمت می کنند.


شرایط استفاده از رادیاتور استیل پنلی

بنابراین، بیایید نتیجه گیری کنیم. رادیاتور استیل پنلی برای آپارتمان شهری مناسب نیست زیرا:

  • فشار کاری کم؛

  • مستعد خوردگی هنگام تخلیه مایع خنک کننده؛

  • سایش ساینده

در یک خانه خصوصی که در آن ویژگی های مایع خنک کننده کاملاً کنترل می شود، هیچ گونه منع مصرفی برای نصب رادیاتور استیل وجود ندارد، استفاده از آنها موجه است.

بیایید به یاد بیاوریم که وقتی نوع دیگری از رادیاتورهای گرمایشی - آلومینیومی را در نظر گرفتیم، به نتایج مشابهی رسیدیم. با این حال، آنها بدون توجه به اینکه مایع خنک کننده از سیستم تخلیه شده باشد یا نه، خورده می شوند. در اینجا، نقض ترکیب اسیدی آن کافی است. در این نشانگر رادیاتور استیل بسیار بهتر هستند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد